Sevilla en de eerste etappe

11 oktober 2021 - Guillena, Spanje

Ik sta om midderdacht voor het hostel in Sevilla, verscholen in een smal pittoresk steegje en in een historisch mooi pand gelegen. Tot mijn verbazing is er nog iemand aanwezig bij de receptie en staat de voordeur nog open, terwijl de receptie om 23.00 uur sluit en ik later ben vanwege vertraging met het vliegtuig. Het is warm en Reynaldo, de Argentijnse receptionist vertelt me dat ik geluk heb gehad dat ik zo ver van te voren heb geboekt. Door alle religieuze feesten in Spanje zit het overal vol en zijn de prijzen gigantisch gestegen. Ik heb een bed op een vrouwenzaal, waar nog bijna niemand is, want met de hoge temperaturen zit iedereen nog laat op een terrasje. Airco blijkt er later te zijn als 2 meisjes binnenkomen en die aanzet. Ik val pas laat in slaap en sta om 9.00 uur op het terras. Het duurt lang voordat ik een simpel ontbijtje heb en vertrek om naar de Decathlon te gaan , waar ik 2 goedkope wandelstokken koop. Voordat ik op het pad ben is het tegen elven. Veels te laat, want tussen 14.00 en 17.00 uur is het het heetst. Het landschap is niet bijzonder, maarbik passeer een groot katoenveld, waarvan ik dacht dat het niet in Spanje was. Onder een brug staat een bank en stoel waar ik maar wat graag gebruik van maak. De eerste 15 kms gaan vrij goed, ookal heb ik pijn aan mijn achillespees. Ik stop bij een bar in het enige dorpje onderweg en geniet van mijn cola met ijs en olijven. Daarna is het 1 lange heuvelachtig breed grindpad. Eentonig met wat elektriciteit gebouwtjes en waterputten. De enige dingen waar ik even in de schaduw kan zitten. Er komt geen eind aan en ik stop veel, want de warmte nekt me. Blij dat ik 3 liter water bij me heb en die bij een drinkwaterkraan bij een speelplaats nog gevuld heb. Ik kom 25 km later in de hostel aan in Guillena, waar een oude, hippie Duitser het beheert en er zijn maar 5 mensen. Een biertje gedronken, douche genomen en naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen, want morgen us er niets onderweg .. ook geen water

1. Wendy:
    11 oktober 2021
    🤩 Muy bien hecho tia! De eerste 25 kilometer zitten erop 👊😅
  2. Annette:
    11 oktober 2021
    Yesss, vraag niet hoe!
  3. Ronald:
    12 oktober 2021
    Een Chinees gezegde luidt: Een reis van 10.000 kilometer begint met een stap.
    Jij hebt de reis in werking gezet met de stap en hebt vervolgens meerdere stappen gezet richting een avontuur. Ik ben benieuwd naar de avonturen. Veel wandelplezier.
  4. Annette:
    13 oktober 2021
    'We are always connected and sometimes we meet'